|
|
|
2009. október 15., csütörtök 226/2009. (X.15.)
226/2009. (X.15.) sz. határozat: 16 igen szavazattal, 1 tartózkodás mellett
Barcs Város Önkormányzata Képviselő-testülete a 71/2007. (IV.19.) számú határozatával elfogadott és többször módosított Barcs Város Önkormányzata Járóbetegellátó Intézmények Szervezeti és Működési Szabályzatát (továbbiakban SZMSZ) az alábbiak szerint módosította:
1. Az SZMSZ „I. Általános rész” megnevezésű része helyébe a következő szövegegység lép: I. Általános rész
1. Az intézmény megnevezése: Barcs Város Önkormányzata Járóbetegellátó Intézmények
2. Az intézmény székhelye: Barcs Bajcsy-Zs. u. 72. Telephelyei: Barcs Alkotmány u. 2. Barcs, Május 1. u. 2. Gyógyfürdő és Rekreációs Központ
3. Törzskönyvi nyilvántartási szám: 397384 Adószám: 15397380-2-14 Statisztikai szám: 15397380-8512-322-14 TB törzsszám: 0118219 Számlavezető pénzintézet: OTP Barcsi fiók, Barcs, Sétatér Pénzforgalmi jelzőszám: 11743057-15397380 OEP azonosító: 3205 Gyógyinfok azonosító: 1420
4. Intézmény létrehozásával kapcsolatos adatok:
- Alapítás időpontja: 1979.01.01. - Alapító okirat kelte: 1996. december 19.
5. Irányító szerv: Neve: Barcs Város Önkormányzata Képviselő-testülete Székhelye: 7570 Barcs, Bajcsy-Zsilinszky u. 46.
6. Az intézmény felügyeleti szervei:
Fenntartói: Barcs Város Önkormányzata Képviselő-testülete Szakmai: Állami Népegészségügyi és Tisztiorvosi Szolgálat Intézetei, Egészségügyi Minisztérium és Országos Intézetei
7. Az intézmény alaptevékenységét meghatározó jogszabályok:
- Az 1997. évi LXXXIII. törvény a kötelező egészségbiztosítási ellátásról - 217/1997. (XII.1.) Korm. rendelet a kötelező egészségbiztosításról szóló 1997. évi LXXXIII. törvény végrehajtásáról - 1990. évi LXV. törvény a helyi önkormányzatokról - 217/1998. (XII.30.) Korm. rend. Az államháztartás működési rendjéről - 1992. évi XXXVIII. törvény az államháztartásról - 1992. évi CLIV. törvény az egészségügyről
8. Alaptevékenysége:
Szakágazati besorolása: 862200 Szakorvosi járóbeteg-ellátás
Szakfeladatok:
2009. december 31-ig 85127-5 Járóbetegek szakorvosi ellátása 85121-9 Háziorvosi szolgálat 85124-2 Járóbetegek gondozóintézeti ellátása 85125-3 Foglalkozás-egészségügyi ellátás 85129-7 Védőnői szolgálat 85196-7 Egészségügyi ellátás egyéb feladatai
2010. január 1-től
862211 Járóbetegek gyógyító szakellátása 862101 Háziorvosi alapellátás 862213 Járóbetegek gyógyító gondozása 862231 Foglalkozás-egészségügyi alapellátás 862232 Foglalkozás-egészségügyi szakellátás 862240 Egyéb, máshová nem sorolt járóbeteg-ellátás 869031 Egészségügyi laboratóriumi szolgáltatások 869032 Képalkotó diagnosztikai szolgáltatások 869037 Fizikoterápiás szolgáltatás 869039 Egyéb, máshová nem sorolt kiegészítő egészségügyi szolgáltatás 869041 Család- és nővédelmi egészségügyi gondozás 869042 Ifjúság-egészségügyi gondozás
9. Kisegítő tevékenysége:
2010. január 1-től
682002 Nem lakóingatlan bérbeadása (arányának felső határa a szerv kiadásaiban 5%)
10. Feladatmutatók:
- szolgálatok száma - ellátottak száma - napi szakorvosi órák száma - ellátott esetek száma - gondozottak száma
11. Az intézmény működési köre:
- alapellátás tekintetében Barcs város közigazgatási területe, - szakellátás tekintetében a Barcsi Kistérség közigazgatási területe
12. Az intézmény feladatellátását szolgáló vagyon:
- Rendelőintézet (2 főépület) Barcs, Bajcsy-Zs. u. 72.
13. A vagyon feletti rendelkezési jog:
Az Önkormányzat vagyonáról, a vagyonhasznosításról, használatának és forgalmának rendjéről szóló mindenkor hatályos Barcs Város Önkormányzata Képviselő-testülete rendelete alapján, amely magában foglalja a vagyonhasználat végrehajtásáért felelős szervezeti egységek megnevezését, feladataikat és a vagyonhasználat rendjét.
14. Típus szerinti besorolása
A tevékenységek jellege alapján: közszolgáltató
Közszolgáltató szerv fajtája: közintézet
Feladatellátáshoz kapcsolódó funkciója alapján: önállóan működő és gazdálkodó
15. Az intézmény gazdálkodási jogköre:
Önálló gazdálkodási jogkörrel rendelkező költségvetési szerv. A költségvetés tervezésével és végrehajtásával kapcsolatos sajátos előírások, feltételek az egészségügyi szakellátás társadalombiztosítási finanszírozásának egyes kérdéseiről szóló 9/1993. (IV.2.) NM rendelet szerint teljesülnek.
16. Ellenőrzési feladatok:
Az intézmény gazdasági, pénzügyi, törvényességi ellenőrzését Barcs Város Önkormányzata Polgármesteri Hivatala látja el.
17. Vezető megbízási rendje:
Barcs Város Önkormányzata Képviselő-testülete nyilvános pályázat útján a jogszabályban megállapított képesítési követelményeknek megfelelő igazgatót bíz meg határozatlan időre a közalkalmazottak jogállásáról szóló 1992. évi XXXIII. törvény és a közalkalmazottak jogállásáról szóló 1992. évi XXXIII. törvény egészségügyi intézményekben történő végrehajtásáról szóló 356/2008. (XII.31.) Kormányrendelet alapján.
18. Foglalkoztatottjaira vonatkozó foglalkoztatási jogviszony:
Foglalkoztatottjainak jogviszonya alapesetben közalkalmazott, melyekre a közalkalmazottak jogállásáról szóló 1992. évi XXXIII. évi törvény az irányadó. Egyes foglalkoztatottjainak a jogviszonya munkavállaló, melyekre a Munka Törvénykönyvéről szóló 1992. évi XXII. törvény az irányadó. Egyéb foglalkoztatásra irányuló jogviszonyra a Polgári Törvénykönyvről szóló 1959. évi IV. törvény az irányadó.
19. Az Intézmény működésék forrásai:
- Társadalombiztosítási támogatás - Saját működési bevételek - Felügyeleti szerv működési támogatása
20. Az intézmény képviselete:
Az intézmény mint jogi személy képviseletére a külső szervek előtt az intézmény igazgatója jogosult, melyet írásos megbízásban átruházhat.
21. A tömegtájékoztatói eszközök munkatársaival való kapcsolat szabályai:
Az intézmény egészét érintő kérdésekben a tájékoztatás joga az igazgatóé. A szakrendelések, gondozók, szolgálatok, szervezeti egységek orvosai, vezetői, saját hatáskörükben olyan kérdésekben nyilatkozhatnak, amely szakmai tevékenységükkel függ össze. A közölt adatok szakszerűségéért és valódiságáért a nyilatkozatot adó dolgozó felel. A nyilatkozat megtételekor minden esetben tekintettel kell lenni – a sajtótörvény rendelkezésein túlmenően – a titoktartásra vonatkozó rendelkezésekre, valamint az intézmény jó hírnevére és törvényes érdekeire.
2. Az SZMSZ „II. Az intézmény szervezete” megnevezésű része a következő ponttal egészül ki:
4. Engedélyezett létszám: 51 fő
3. Az SZMSZ „III. Az intézmény vezetése” megnevezésű rész 1 pontjában a „kinevezője” szövegrész helyébe a „megbízója” szövegrész lép.
4. Az SZMSZ „III Az intézmény vezetése” megnevezésű rész 5. pontja az alábbi szövegrésszel egészül ki:
„Az orvosok és szakdolgozók helyettesítési rendje a munkaköri leírásokban kerül szabályozásra.”
5. Az SZMSZ „III. Az intézmény vezetése” megnevezésű rész 9. pontja helyébe a következő szövegrész lép:
Az államháztartás működési rendjéről szóló 217/1998. (XII.30.) Korm.rendelet (továbbiakban Ámr.) 145/A. § (1)-(4) bekezdéseiben foglalt rendelkezéseknek megfelelően az intézmény vezetője az intézmény gazdálkodásának folyamatára (tervezés, végrehajtás, beszámolás) és sajátosságaira tekintettel köteles kialakítani, működtetni és fejleszteni a FEUVE (folyamatba épített előzetes, utólagos és vezetői ellenőrzés) rendszerét. Az Ámr. 145/A. § (5) bekezdésében foglaltak értelmében az intézmény vezetője köteles szabályozni a szabálytalanságok kezelésének eljárásrendjét, amely jelen szervezeti és működési szabályzat 3. számú mellékletét képezi. Az Ámr. 145/B. §-ban foglalt rendelkezéseknek megfelelően az intézmény vezetője köteles elkészíteni az intézmény ellenőrzési nyomvonalát, amely az intézmény tervezési, pénzügyi lebonyolítási és ellenőrzési folyamatainak szöveges vagy táblázatba foglalt, vagy folyamatábrákkal szemléltetett leírása, amely tartalmazza különösen a felelősségi és információs szinteket és kapcsolatokat, továbbá irányítási és ellenőrzési folyamatokat, lehetővé téve azok nyomon követését és utólagos ellenőrzését. Az Ámr. 145/C. §-ban foglaltak szerint az intézmény vezetője köteles a kockázati tényezők figyelembevételével kockázatelemzést végezni, és kockázatkezelési rendszert működtetni.
6. Az SZMSZ kiegészül a Szabálytalanságok kezelésének rendje megnevezésű III. számú melléklettel.
Felelős: Feigli Ferenc polgármester a határozat közléséért Dr. Kisimre László igazgató a határozat végrehajtásáért Határidő: azonnal | |
|
|